lördag 20 december 2014

Gratisprogram till datorn

Vissa nättidningar listar gärna viktiga gratisprogram till din dator, gratis är ju gott. Men varför ar det alltid samma program som listas?
Jag känner till Winamp, Mediaspelaren, Acrobat Reader m.fl. kan jag inte få en lista på program som jag sannolikt INTE känner till? Ge mig de där små finurliga programmen som ni har extremt mycket nytta av men som ingen annan känner till.
Oldin gjorde mitt perfekta program för något år sedan, Orkestermusikgeneratorn är det fantastiska namnet. Det är ett prog som tar en spellista från winamp och sen kan det kopiera dessa låtar till en annan mapp. De sorteras antingen i alfabetisk ordning, i den ordningen de låg eller i slimpad ordning, då genom att få en slupsiffra främst i sitt namn.
Nu funderar ni vad man ska ha det progget till? Jo, min gamla mp3 spelare kan ite göra en Shuffle så när jag har fest skappar jag en lista med den musik jag vill ha på och sen kopierar jag över den i spelaren med en slumpsiffra framför så de inte spelas i ordning och sen kör jag musiken genom min Popcorn Hour. Helt enkelt ett lysande program :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar